Prodej domu Trhový Štěpánov
Případová studie
Neznámá lokalita? Nevadí, osvědčený prodejní postup zajistí úspěšný prodej domu kdekoliv
Situace na startu
Nemovitost se nenacházela v Praze, ale v Trhovém Štěpánově! Nebyla tedy v mém realitním rajonu, kde jako makléř působím už několik let. Specializace na jednu lokalitu a její okolí má svůj význam – jedna (menší) oblast = lepší znalost a zaručené výsledky.
Přesto jsem takovou mimoregionální poptávku po mých službách rovnou neodmítl a dům jsem si prohlédl na internetu. Zalíbil se mi, byla to hezká novostavba v malebném prostředí.
Možná zapracovala i intuice, a tak jsem prodávajícímu zavolal, abych mu alespoň na dálku poradil, třeba i jen obecně se strategií. Výsledkem velice příjemného rozhovoru byla domluva osobního setkání.
Svázané ruce a začátek tak trochu naruby
Jak se ale ukázalo, neznalost lokality byla to nejmenší, co hrálo proti mně a mým profesním zvyklostem. Nemohl jsem propočítat a určit prodejní cenu.
Pro danou oblast a daný typ nemovitosti zkrátka neexistovala relevantní data, abych samostatně stanovil cenu, kterou bych si byl jistý. A jelikož jsem nebyl ve svém, nemohl jsem se dostatečně opřít ani o své zkušenosti.
A tak jsem se tentokrát plně řídil požadavkem klienta. Majitel věděl, kolik chce za dům získat peněz, takže se nacenění odrazilo od této představy. Bylo to netypické a zároveň výzva.
O to větší vznikla motivace zařídit hladký a bezstarostný prodej na špičkové úrovni (ostatně i kvůli tomu oslovil prodávající právě mě).
Dispozice 5+kk, užitná plocha 182 m² | v klidném prostředí obce Trhový Štěpánov |
---|---|
Pozemek o rozloze 751 | zastavěná plocha 129 m2 |
Další kroky už byly jistota
Netypický start ale neznamenal překážku nebo snad úplný odklon od ostatních standardů. Další fáze prodeje proběhly v mé režii, přesně tak, jak to mám rád. Naplno, v maximální kvalitě, pečlivě a s ohledem na všechny nezbytné podmínky úspěšného výsledku:
Foto staging
Majitel se během naší spolupráce z domu pomalu stěhoval pryč. A ačkoliv se jednalo o hezkou nemovitost, bylo zřejmé, že na fotkách by to nebylo ono. Interiér už neevokoval pohodlí, radost, teplo domova. A to jsem musel změnit.
Při přípravě na focení jsem využil stávající nábytek a doplňky tak, aby v kombinaci s přirozeným světlem vytvářely příjemný první dojem.
Detaily dělají zázraky. Támhle otočíte stůl, tam zase posunete pohovku či televizi, vytipujete nejfotogeničtější denní dobu pro zamýšlenou kompozici snímku a prostor „ožije“. A s ním také pozitivní emoce zájemců. Jak vypadaly fotky před a po stagingu si můžete prohlédnout zde.
Fotky + videoprohlídka
Alfou a omegou atraktivního inzerátu jsou fotografie, resp. video. Samozřejmě od profesionálního fotografa/kameramana, který dokáže dům a jeho okolí zachytit a ukázat tak, aby zaujal a lákal k návštěvě (nebo rovnou ke koupi).
V této prodejní nabídce se tedy největším lákadlem a pozvánkou na prohlídku stala tato krásná videoprohlídka:
Foto staging | 5 000 Kč |
---|---|
Fotograf | 2 500 Kč |
Video prohlídka | 5 000 Kč |
Celkem příprava stála 12 500 Kč. Majitel do těchto prací nemusel nic investovat, vše získal v rámci spolupráce se mnou a vše jsem uhradil “z vlastní kapsy” ještě dříve, než jsem začal z prodejem.
Prohlídky, práce se zájmem, požadavky, vyjednávání
Prodej nemovitosti nikdy není pasivním čekáním na kupce. Musí se mu jít naproti, a to nejen důvěryhodným vystupováním, ale především správnými reakcemi na komunikaci a postoje potenciálních kupců.
U tohoto domu to konkrétně znamenalo obstarat 7 prohlídek se 7 zájemci (a také 4 další s finálním kupujícím).
Zájemce o koupi měl ale během řešení případných parametrů obchodu přání, které jsem nemohl akceptovat. Chtěl uzavřít rezervační smlouvu až zároveň s kupní, jenže to by znamenalo riziko pro prodávajícího, mého klienta.
Domluva jen tak by nakonec nemusela dopadnout a mezitím by odešli jiní uchazeči o koupi. Proto jsem trval na běžném bezpečném postupu, kdy se podepíše rezervace, složí rezervační poplatek a poté přichází na řadu smlouva o smlouvě budoucí kupní/kupní smlouva.
V průběhu tohoto vyjednávání se k rezervaci přiblížili jiní zájemci, protože dokud písemně nerezervuji, dál nemovitost nabízím a dál chci pro prodávajícího zařídit to nejlepší. Ti si koupi tohoto domu nakonec rozmysleli, ale jejich zapojení také sehrálo roli – pozitivní – v konečné domluvě.
Rozhodný moment a sleva
Samozřejmě jsem se nevyhnul ani návrhům kupujícího ohledně snížení ceny. V tomto případě dosavadní průběh a zájem ukázaly na to, že bude potřeba na slevu přistoupit. Dospěl jsem k tomu ze 2 hlavních důvodů:
- V cíli nám zůstal jediný vážný zájemce, který byl ale v otázce financí přesně limitovanýZato ale disponoval hotovostí. Při dalším vyjednávání bych ho ztratil.
- Zájem nebyl natolik velký,aby převážil příklon k šanci, že hned přijde někdo další solidní. Statisticky to nevycházelo.
Proto jsem majiteli doporučil, ať nabídku přijme.
Inzerovaná cena byla 7 750 000 Kč, kupující chtěl zaplatit 7 300 000 Kč. Výsledná dohoda? 7 400 000 Kč. Pro pořádek ještě upřesním, že jsem dům prodal za 62 dní.
Co si tedy odnáším tentokrát? Že se občas vyplatí udělat něco trochu jinak a nebát se výzev. Na své prodejní know-how se mohu spolehnout (a se mnou samozřejmě mí klienti), i když se výchozí pozice a podmínky liší od obvyklého stavu.
Reference
Co o mně říkají klienti
Chcete prodat rodinný dům?
Svěřte prodej mně a prodejte svůj dům rychle a za vyšší cenu. Stačí vyplnit nezávazný formulář, zabere vám to méně než minutu. Brzy se vám ozvu.
Vaše osobní údaje budu zpracovávat v souladu se zásadami zpracování osobních údajů.
Video-reference
klientů
- VIDEO REFERENCE #1Reference po prodeji bytu 3+kk, v ulici Havlínova.
- VIDEO REFERENCE #2Reference na práci realitního makléře Davida Majera po prodeji bytu 2+kk, v ulici Rackova zahrada, Kbely.
Podívejte se na další případové studie
Přečtěte si příběhy vybraných nemovitostí, které jsem prodal. Třeba vás inspirují, pomohou a nebo napíšeme společně úspěšný příbeh i o vaši nemovitosti. S prodejem vám rád pomohu.