Prodej bytů Strážní a Rejskova
Případová studie
Dva prodeje, které přinesly třetí aneb jaká je nejlepší strategie pro mé klienty i mě samotného?
Opakovaně se přesvědčuji, že kvalita pokaždé nese to nejsladší ovoce. Když děláte věci pořádně a naplno, máte výsledky a dobrý pocit. A s vámi i vaši klienti. S nimi posléze zase vy, je to zkrátka začarovaný kruh. Ale velmi příjemně začarovaný.
Stalo se mi tohle: prodával jsem dva byty a kupující jednoho z nich se posléze stal mým klientem (resp. klientkou). Bez jakékoliv iniciativy z mé strany.
Pouze jsem postupoval tak, jak jsem zvyklý = maximálně hájit zájmy toho, koho zastupuji, a získat pro něj to, co potřebuje. Pro mě samozřejmost a zajeté koleje, které jako makléř neopouštím už roky.
O tomto přístupu jsem na svém realitním blogu psal už nesčetněkrát. Tentokrát zanechal dojem i u „protistrany“, ačkoliv z ryze obchodního hlediska jsem pro ni představoval jakousi překážku, protože jsem hájil stanovenou cenu a prodávajícím nedoporučil snížení ani přes naléhání zájemců. To už ale předbíhám.
Tak jako tak byla tato zkušenost jedna z nejzajímavějších v minulém roce, a proto se o ni s vámi podělím ve formě další příběhové případové studie.
Dvojprodej kvůli následnému financování nového bydlení
I když pokaždé cítím velkou zodpovědnost, u tohoto případu byly tyto pocity o poznání intenzivnější. Obrátili se na mě manželé, kteří vlastnili dva byty a chtěli je prodat, aby si ze získaných peněz mohli koupit jeden větší.
Musel jsem se zaměřit na dva stěžejní aspekty:
- 1Splnit požadavky ohledně ceny= pomoct jim v rámci hlavního přání, tedy získat dostatek financí na pořízení větší nemovitosti.
- 2I při udržení prodejní ceny uhlídat časovou náročnost prodeje= nemohl jsem si dovolit několikaměsíční hledání kupce.
Obsah článku:
1. Dvojprodej kvůli následnému financování nového bydlení
1.1. Musel jsem se zaměřit na dva stěžejní aspekty:
1.2. Byt č. 1: ulice Strážní, Žižkov
1.3. Sleva se nekonala
1.4. Byt č. 2: ulice Rejskova, Vinohrady
1.5. Opět žádná sleva
2. Spokojenost na všech stranách
3. Makléř je hlavně tvůrce obchodního vztahu
Byt č. 1: ulice Strážní, Žižkov
Prvním ze zmíněných bytů bylo pěkné 3+kk po kompletní rekonstrukci (2019) neboli komfort v oblíbené lokalitě Žižkova.
Dispozice 3+kk, užitná plocha 71 m² | V bytě nikdo po rekonstrukci nebydlel |
---|---|
Byt po kompletní rekonstrukci | Nová elektroinstalace, rozvody vody a plynu, topení, vyrovnání stěn |
Klidná část oblíbené lokality pražského Žižkova | Výborná dostupnost do centra jak tramvají, tak metrem ze stanice Flora a Jiřího z Poděbrad |
Délka prodeje | Prodáno za 2 týdny a 3 prohlídky |
Prodejní cena | 6. 400 000Kč |
Jaký byl plán prodeje?
Přestože interiéry vypadaly dobře, protože zrekonstruovaný byt dosud nikdo neobýval, věděl jsem, že u tohoto druhu nemovitosti v dané cenové relaci potřebujeme zapůsobit. Ukázat ji v celé její kráse a potenciálu, dotknout se emocí, vyvolat touhu.
Proto jsem nemohl nechat nafotit jen holé zdi, ale doporučil jsem velký home staging, který dobré přetvořily na skvělé a neodolatelné. Jak vždy tvrdím: vyšperkovaná prezentace je půl úspěchu.
Ve spolupráci s interiérovým designérem jsme místnosti zařídili nábytkem a doplňky a byt získal moderní šmrnc. Věděl jsem, jakou skupinu zájemců chci oslovit, a podle toho konal. Pečlivě a detailně.
Designérské práce | 12 000 Kč |
---|---|
Doprava nábytku | 2 000 Kč |
Montáž nábytku | 2 500 Kč |
Měsíční pronájem nábytku | 7 000 Kč |
Odvoz nábytku | 2 000 Kč |
Fotograf | 2 000Kč |
Sleva se nekonala
Prodejní ceny, kterou jsem navrhl majiteli se podařilo dosáhnout do dvou týdnů a třech prohlídek.
Zájemci zkoušeli vyjednávat o ceně, chtěli ji snížit (o cca 150 až 200 tisíc korun). Avšak s ohledem na vývoj obchodu a můj závazek vůči klientům jsem byl neoblomný. Žádný faktický důvod pro slevu navíc neexistoval, proto jsem s cenou odmítal hnout a vedl jednání tímto směrem.
Tato fáze není nikdy jednoduchá, ale dopadla výborně a přesně dle mých odhadů. Byt nakonec koupila zájemkyně, která mě poté ihned požádala o pomoc se svým prodejem. K tomu se ale teprve dostaneme.
K úspěšnému prodeji patří i odpovídající marketing, takže kromě inzerování na nejznámějších serverech Sreality.cz a realityiDNES.cz jsem jako vždy využil propagaci na sociální síti Facebook, kterou jsem cílil na Prahu a správnou cílovou skupinu.
Chcete prodat byt v Praze?
Svěřte prodej mně a prodejte byt rychle a za vyšší cenu. Stačí vyplnit nezávazný formulář, zabere vám to méně než minutu. Brzy se vám ozvu.
Vaše osobní údaje budu zpracovávat v souladu se zásadami zpracování osobních údajů.
Byt č. 2: ulice Rejskova, Vinohrady
V tomto bytě manželé bydleli. Šlo o hezké 2kk na Vinohradech, blízko parků a zeleně. Byl po částečné rekonstrukci (2014).
Dispozice 2+kk, užitná plocha 60 m² | Byt obýván rodinou |
---|---|
Byt v užívaném stavu | Kuchyně k rekonstrukci |
Klidná část oblíbené lokality Vinohrady | Výborná dostupnost do centra jak tramvají, tak metrem |
Délka prodeje | Byt se prodal po 58 dnech a 16 prohlídkách |
Prodejní cena | 5. 350 000Kč |
Jaký byl plán prodeje?
Jak jsem odhadl cenu ještě před prodejem?
Na každou schůzku s klienty se pečlivě připravuji. Správně stanovená tržní cena je základem úspěchu prodeje.
Cenu na dálku, ještě před tím, než jsem jej viděl jsem odhadl okolo 4.950 000Kč až 5.350 000Kč.
Startovní pozice byla velmi dobrá. Klasická cihlová zástavba táhne, patří mezi nejvyhledávanější. Přesto jsem se na této zdánlivé jednoduchosti nechtěl svézt. Provedl jsem odhad ceny a návrh překvapil i majitele. Mysleli si, že budeme prodávat za méně.
Zde jsme k přípravě interiérů na focení využili stávající nábytek, stačilo ho jen vhodně naaranžovat. Nevěřili byste, co udělá i pouhé posunutí stolu nebo jiné umístění stojací lampy. Na detailech zkrátka záleží.
Z obývaného bytu musí sálat teplo domova, zároveň by neměl přehnaně vnucovat konkrétní styl nebo způsob zabydlení. Proto je vždy třeba uklidit, správně vyzdvihnout či upozadit doplňky a další výbavu. A také vytipovat ideální podmínky na focení, především v otázce přísunu přirozeného světla přes okna.
Provedli jsme tedy bezplatný foto staging.
Opět žádná sleva
I tento byt se prodal za inzerovanou cenu. Prodejní cenu jsem navrhl já, majitelé byli s její výši překvapeni, mysleli si, že bude nižší. Tento byt se prodal po 58 dnech a 16 prohlídkách.
Stejně jako u bytu ve Strážní ulici, i u tohoto tlačili zájemci na slevu. Byl jsem ale přesvědčený, že snížení není „na pořadu dne“.
Jistotu mi dával jak stav na realitním trhu, tak má vlastní statistika (v kombinaci s bohatými zkušenostmi). Počty zhlédnutí inzerátu a reakcí dostatečný obrovský zájem. Uskutečnil jsem 16 prohlídek a rezervační smlouvu jsme podepisovali po 58 dnech od spuštění inzerce.
Spokojenost na všech stranách
Oba prodeje dopadly přesně tak, jak měly. Manželé, které jsem zastupoval, mohli spokojeně vybírat nový domov. A dokonce při následné koupi využili služeb našeho právníka, protože předtím odvedl špičkovou práci.
Jsem moc rád, když se to takhle sejde a vidím, že mé know-how postavené na nekompromisní důslednosti a kvalitě funguje. Ostatně, poslechněte si, co o mně klienti řekli, jak hodnotí spolupráci se mnou:
Reference
Co o mně říkají klienti
I druhé bytu jsem kromě inzerování na nejznámějších serverech Sreality.cz a realityiDNES.cz využil propagaci na sociální síti Facebook, kterou jsem cílil na Prahu a správnou cílovou skupinu.
Makléř je hlavně tvůrce obchodního vztahu
Ale jak už jsem naťukl v úvodu, nebyli jediní, na které jsem udělal dojem. Při prodeji jejich bytu ve Strážní ulici jsem získal klientku, shodou okolností novou majitelku této nemovitosti.
A přesně kvůli tomu dlouhodobě tvrdím, že jednání makléře, který vás zastupuje, sehrává zásadní roli. Nevstupuje do obchodu jen jako jakýsi zprostředkovatel, ale především buduje důvěryhodnou atmosféru a příjemný obchodní vztah. Když je zájemcům sympatický svým jednáním a postojem, vše jde snáz a tak, jak si přejete.
V tomto případě jsem z toho vytěžil i já. A zas jsem sám sobě připomněl, že takto mě má práce baví a dává mi smysl. Když vše klapne a všichni zúčastnění odcházejí dobře naladění a bez jakéhokoliv rozčarování.
Proto nehledám žádné zkratky a soustředím se kvalitu a výsledek, který pro klientu odvedu. Dávám si záležet na prezentaci, marketingu i vedení prohlídek.
Dovolím si tedy na závěr doporučení: vyberte si ke spolupráci makléře s jasnou přidanou hodnotou. Takového, ze kterého budete mít dobrý pocit už od prvotního seznámení, třeba jen na dálku. Takového, který prodej připraví a zvládne ukočírovat tak, jak požadujete. Protože není umění prodat, ale prodat bez problémů a s co nejlepším výsledkem právě pro vás.
Chcete prodat byt v Praze?
Svěřte prodej mně a prodejte byt rychle a za vyšší cenu. Stačí vyplnit nezávazný formulář, zabere vám to méně než minutu. Brzy se vám ozvu.
Vaše osobní údaje budu zpracovávat v souladu se zásadami zpracování osobních údajů.
Podívejte se na další případové studie
Přečtěte si příběhy vybraných nemovitostí, které jsem prodal. Třeba vás inspirují, pomohou a nebo napíšeme společně úspěšný příbeh i o vaši nemovitosti. S prodejem vám rád pomohu.