Inzerce nemovitosti bez realitky: 6 věcí, o kterých byste měli vědět

26.4. 2017 (Aktualizováno: 13.2. 2024)David Majer

Když se rozhodnete prodat byt svépomocí, jedna z prvních položek to-do listu celého procesu bude znít zhruba takto – vytvořit a zveřejnit inzerát. Rád bych vám tuto důležitou startovací fázi usnadnil, a proto jsem sepsal článek, který se zabývá vším, co inzerování bez realitky obnáší.

Soukromá inzerce s nemovitostmi je s trochou nadsázky „strašákem“ realitního trhu. Ne vždy odráží skutečný stav poptávky a nabídky v dané lokalitě, a tím zkresluje představy prodávajících i kupujících. Na druhé straně vám ale dává velkou příležitost vyniknout, třeba mimořádně propracovaným inzerátem nebo zajímavou cenou. Podaří se vám to s trochou znalostí a dobrou přípravou. Obojí najdete v následujících tipech.

1. Inzerát vyžaduje pečlivou přípravu

Inzerovat nemovitost, to není jen tak. Důkladně si promyslete jak fotky, tak text. Zaručuji vám, že investovaná energie a čas se vám mnohonásobně vrátí. Před focením byt ukliďte a připravte. Udělejte home staging, který je základem dokonalé prezentace. Seznamte se s aktuálními interiérovými trendy a zkuste podle nich vše upravit a naaranžovat. A až poté vezměte do ruky foťák.

U textového popisu zase vyzdvihněte všechny přednosti. Vzpomeňte i případné nedostatky, ale zároveň u nich uveďte i možná řešení. Zapovězené jsou samozřejmě hrubky a překlepy, které snižují důvěryhodnost sdělení. Samotnou kapitolu pak tvoří cena. Když ji určíte špatně, bude to malér. Rizika i tipy čtěte v článku o správném odhadu.

2. Očekávejte desítky telefonátů

Mějte na paměti, že první dny po zveřejnění budete čelit vlně telefonátů realitních makléřů, kteří se budou snažit získat vás „pod svá křídla“. A vůbec nepřeháním, když uvedu, že půjde o desítky pokusů o kontakt.

Ti neféroví se dokonce budou vydávat za přímé zájemce, aby si s vámi sjednali schůzku – prohlídku. A na té se vás budou snažit přesvědčit o tom, že bude lepší, když se o prodej postarají za vás.

Mimochodem – pokud by vás vidina spolupráce s realitní kanceláří nakonec přeci jen nadchla, od podobných „spekulantů“ doporučuji dát ruce pryč. Raději se obraťte na specialisty, kteří nemají zapotřebí někoho obelhávat. Zde určitě neplatí známé pořekadlo, že účel světí prostředky.

Zjistěte 18 věcí, které byste měli v inzerci bytu napsat a rozhodně na ně nezapomenout

Přečtěte si 18 tipů, na které byste neměli v inzerci bytu zapomenout. Podívejte se na příklady, jak vypadá dobře napsaný text inzerce bytu, který prodává a taky na příklad inzerce, jak to rozhodně vypadat nemá.

3. Nejvýznamnější realitní servery nejsou zdarma

Vždy se vyplatí inzerovat hlavně tam, kde se vaše nabídka zobrazí co největšímu počtu potenciálních zájemců. Když tedy budete pátrat po nejnavštěvovanějších a nejvýznamnějších realitních serverech, narazíte na dva top „hráče“, kterými jsou Sreality.cz a reality.idnes.cz. Možná vás to překvapí, ale inzerování zde něco stojí. Konkrétní částky uvádím dále.

  • Sreality.cz – inzerát stojí 60 Kč/den; 1 topnutí (posunutí ve výpisu nahoru) 60 Kč.
  • Reality.idnes.cz – inzerát stojí od 10 Kč/den, musíte si ale zakoupit balíček s platností 60 dní (cena 620 Kč); 1 topnutí = zkrácení platnosti o 1 den.

4. U soukromé inzerce předpokládají kupci nižší ceny

Určitě znáte i portály, jako je Bezrealitky.cz a další podobné. Ano, i ty lze využít. Otázkou ale zůstává, za jakou cenu. A to doslova. Uživatelé, kteří hledají na těchto typech realitních serverů, očekávají, že ušetří. Že zde seženou byt nebo dům mnohem levněji, než kdyby jednali s RK.

Pro vás to tak znamená, že se svou nemovitostí nemusíte vůbec uspět. A budete muset jít zcela zbytečně s požadovanou částkou dolů. I navzdory tomu, že stanovená hodnota zcela odpovídá kvalitě, vybavenosti a umístění bytu nebo domu.

5. Budete mít jinou výchozí pozici než s RK

Abyste nebyli z vývoje zklamaní, přistupujte k prodeji s vědomím, že nemůžete zvládnout vše stejně jako odborník. Budete mít menší možnosti než realitní kanceláře a není ve vašich silách zajistit si stejně velký záběr, do kterého společnosti a makléři promítají i své know-how.

Takže pokud jste od svého známého, který prodával přes RK, slyšeli, jak měl spoustu vážných zájemců a mohl si mezi nimi vybírat, nečekejte, že takové hezké výsledky potkají i vás.

6. Konkurence bude obrovská, snažte se ji přeskočit

Připravte se i na konkurenci, které rozhodně nebude málo. Už po pár hodinách bude váš inzerát padat dolů a posouvat se na další stránky výčtu. Snažte se proti tomu bránit pravidelným topováním, krásnými fotkami a chytlavým textem, které jsem připomínal už v prvním tipu.

V článku jsem se snažil nastínit úskalí inzerování bez realitky a zároveň i poradit, jak na ně vyzrát. Doufám, že vám uvedené tipy pomohou a budete v prodeji úspěšní a spokojení.

Řešíte prodej nemovitosti a potřebujete pomoc?

Rádi byste prodali vaši nemovitost rychle a za nejvyšší cenu? Stačí vyplnit nezávazný formulář, zabere vám to méně než minutu. Brzy se vám ozvu.

O jakou nemovitost se jedná

Vaše osobní údaje budu zpracovávat v souladu se zásadami zpracování osobních údajů.

David Majer
David Majer je „dvojkou“ RE/MAXu. Za rok 2023 se stal 2. nejúspěšnějším makléřem v celé ČR, kdy uskutečnil prodeje nemovitostí v celkové hodnotě 304.311.465 Kč. Díky těmto výsledkům v rámci kanceláře RE/MAX Alfa obsadil 1. místo v roce 2023 a již šestým rokem po sobě je součástí elitního klubu TOP 5. Získal 1. místo a ocenění nejúspěšnější makléř RE/MAX Alfa roku 2019 a 2018, v roce 2021 byl 2. nejúspěšnějším makléřem a v roce 2020 obsadil třetí příčku. David žije v Praze v Satalicích se svou ženou Lucií a syny Oliverem a Oskarem. Dlouho žil v Bubenči a Praha 6 je tak jeho druhým domovem. Radí lidem, jak výhodně prodat svůj byt či dům a je vášnivým zastáncem férového jednání na realitním trhu. Provádí odhady nemovitostí online, které jsou pro majitelé nemovitostí zdarma a také odhady pro dědická řízení.

Plánujete prodej nemovitosti a chcete znát její cenu?

Vaše nemovitost má možná větší hodnotu, než sami tušíte. Získejte zdarma přesnou analýzu a profesionálně určenou prodejní cenu vašeho bytu.