Vytvořte poutavý a důvěryhodný inzerát, který vyvolá zájem: 5 tipů pro skvělý text i fotky

18.4. 2018 David Majer

S prodejem nemovitosti se pojí řada úkolů. A hned na začátku na váš bude čekat jeden z nejdůležitějších – dát dohromady inzerát. Ale ne jen tak ledajaký. Musí být dokonalý po všech stránkách. Nepovedená či neúplná nabídka totiž může vše pokazit. Když nezaujme a nepřesvědčí potenciální zájemce, nebudou mít důvod se s vámi spojit. Připravil jsem checklist, podle kterého vše připravíte jako profík.

1. Pečlivé naplánování focení

První krok, co vás čeká při chystání inzerátu, je focení. A ještě před ním samozřejmě úprava interiéru (neboli home staging), po které bude nemovitost vypadat na fotkách opravdu exkluzivně. Takže ideální postup vypadá takto:

Projděte si pokoje při dobrém denním světle a určete, z jakých úhlůje vyfotíte. Nesnažte se z dálky zabrat celý prostor (to zvládne jen širokoúhlý objektiv), raději ho zaznamenejte z více pozic. Dobré je zaměřit se naroh, nefotit proti stěně. „Rohové“ záběry působí vzdušněji a prostorněji.

2. Focení a výběr nejlepších záběrů

Použijte stativ. Nebo si alespoň najděte místo, kde můžete přístroj na něco položit/postavit. Nebo když budete fotit „z ruky“, pomůže vám opřít se o zeď či nábytek. Snad ani nemusím připomínat, že fotky musí být ostré a neměly by nikam „padat“ = snažte se vždy udržet horizontální linii v rovině.

Foťte bez blesku, využívejte co nejvíce přirozené světlo. Když už musíte zapnout blesk, vyvarujte se focení proti zrcadlovým a lesklým plochám, ve kterých by se odrážel. Výsledkem by měl být světlý záběr evokující útulno, čistotu a harmonii. Pozor si dejte na stíny a tmavá zákoutí, co ve výsledku vypadají ponuře.

Pořiďte vždy několik stejných snímků. Či takové, co se jen trochu odlišují, například způsobem postavení fotoaparátu a zamíření objektivu. Až při zpracování zjistíte, který se povedl nejlépe. Tak ať máte z čeho vybírat. Nebojte se ani následných úprav, jako je ořez, přidání na kontrastu, expozici nebo sytosti barev. Ale nepřehánějte to.

Zvládli jste špičkový inzerát a bezchybnou prezentaci? Teď příjdou na řadu prohlídky bytu se zájemci o koupi. Jak poznáte, že zájemce o váš byt ho opravdu koupí?

Do inzerátu pak volte jen to nejlepší. Neopakujte. Nafotili jste obývák z úhlu X, Y a Z? Tak i do nabídky patří jedna fotka X, jedna Y a jedna Z. Nepřehlcujte ji kvantem fotografií. Ten, kdo si je prohlíží, musí získat pocit, že plynule prochází objektem. A ne že se musí proklikávat desítkami stejných obrázků, aby zjistil, jak to tedy v bytě či domě vypadá.

3. Dejte si záležet na textu

Další zásadní součástí inzerátu je text. Z obecných pravidel na prvním místě uvádím pravopisnou bezchybnost. Nabídka plná hrubek odrazuje. Když si nejste jistí i/y či nějakým jiným jevem, nakoukněte do Internetové jazykové příručky.

Po obsahové stránce myslete na to, že rozhodně nepíšete sloh. Zapomeňte na zdlouhavé vyprávění, metafory či neurčité popisky. Buďte jasní, struční a věcní. Vyhněte se dlouhým souvětím.

Už v nadpise buďte konkrétní – těchto pár slov/informací často rozhoduje o tom, jestli si lidé vaši nabídku vůbec rozkliknou. Sestavte ho ze základní charakteristiky prodávané nemovitosti. Podívejte se na příklady níže.

  • Jak ANO: Prodej bytu 3+kk, 90 m², po rekonstrukci, Praha 5
  • Jak NE: Krásný prosluněný byt s výhledem na louku

Takže nesmí chybět dispozice a výměra, dále dle prostoru pro titulek lokalita či nějaké „lákadlo“ – někdy se vejdou oba údaje, jindy jen jeden. Nebo lokalitu nemusíte upřesňovat, protože ji daný inzertní portál automaticky zobrazuje na jiném viditelném místě.

Pod hlavním nadpisem můžete uvést shrnutí na dva či tři řádky s „vypíchnutím“ toho nejzajímavějšího. A poté bude následovat bližší popis. Na slovech nešetřete, buďte konkrétní, ale ne rozvláční. Vše samozřejmě musí vycházet ze skutečnosti. Nic nepřekrucujte, nepřibarvujte.

4. Praktické údaje aneb popis nemovitosti

Co se týče „těla“ inzerátu, držte se nastoleného „trendu“. Tedy pište srozumitelně o všech parametrech bytu a zázemí, které nemovitost a její okolí vytvářejí pro běžný život. Vám to třeba přijde nedůležité, ale to, že se k nejbližší zastávce MHD dostanete klidnou chůzí do 2 minut, je také podstatné.

Nezapomeňte na následující údaje (i když některé z nich už „zazněly“ v nadpise či úvodním odstavci):

  • dispozice,
  • výměra,
  • výbava v podobě balkonu či terasy,
  • typ bytového domu,
  • umístění a orientace vašeho bytu,
  • zda se v budově nachází výtah,
  • provedené či plánované rekonstrukce (v bytě, domě či celém komplexu),
  • anuita u družstevního vlastnictví a možnosti převodu,
  • možnosti v otázce parkování auta,
  • občanská vybavenost lokality,
  • energetický štítek.

Více se dozvíte ve speciálním přehledu i s ukázkami textů inzerátů

Přečtěte si 18 tipů, na které byste neměli v inzerci bytu zapomenout. Podívejte se na příklady, jak vypadá dobře napsaný text inzerce bytu, který prodává a taky na příklad inzerce, jak to rozhodně vypadat nemá.

Stáhnout tahák pro sepsání kvalitního inzerátu

5. Závěrečná kontrola: zaměřte se na důvěryhodnost

V neposlední řadě řešte to, jestli inzerát budí důvěru. Jak vyznívá jako celek. Pokud můžete, ukažte ho přátelům, kolegům v práci. A zeptejte se jich, zda věří všemu, co je v něm uvedené. Jestli jim nic nepřipadá podezřelé. Jejich případné výtky vám poslouží jako tip pro finální doladění.

Když tuhle možnost nemáte nebo na zveřejnění spěcháte, zkontrolujte, že máte v pořádku následující věci:

  • kontaktní údaje– jméno a příjmení, seriózní e-mail, telefonní kontakt (přidejte i informaci o tom, kdy se vám mohou zájemci dovolat),
  • konkrétní čísla (výměry, rozměry, dispozice) – příliš obecný popis vyvolává zbytečné otázky,
  • forma textu– bez chyb a překlepů,
  • hezké fotky– kvalitní, ostré, světlé.

A to je vše k tvorbě atraktivního inzerátu, co bude mít požadovanou odezvu. Následujte má doporučení a zvýšíte šanci, že prodej perfektně vyjde podle vašich představ. Kdybyste i tak pochybovali nebo byste se po zveřejnění potýkali s malým zájmem, vyzkoušejte kontrolu inzerce.

Chci nabídnout nemovitost na prodej

Rádi byste prodali vaši nemovitost rychle a za nejvyšší cenu? Stačí vyplnit nezávazný formulář, zabere vám to méně než minutu. Brzy se vám ozvu.

Vaše osobní údaje budu zpracovávat v souladu se zásadami zpracování osobních údajů.

Vytvořte poutavý a důvěryhodný inzerát, který vyvolá zájem: 5 tipů pro skvělý text i fotky
5 (99.47%) 38 hodnocení

David Majer
David žije v Praze v Bubenči se svou ženou Lucií a synem Oliverem. Je realitní specialista v pražské realitní kanceláři RE/MAX Alfa a měsíčně prodá svým klientům 7-10 nemovitostí. Získal ocenění makléř Skokan roku ČR 2017 napříč celým RE/MAXem v České republice. Je autorem e-booku 7 nejčastějších chyb, kterých se můžete dopustit při prodeji bytu v Praze. Radí lidem, jak výhodně prodat svůj byt a je vášnivým zastáncem férového jednání na realitním trhu. Provádí odhady nemovitostí online, které jsou pro majitelé nemovitostí zdarma a také odhady pro dědická řízení.

Plánujete prodej nemovitosti a chcete znát její cenu?

Váše nemovitost má možná větší hodnotu, než sami tušíte. Získejte zdarma přesnou analýzu a profesionálně určenou prodejní cenu vašeho bytu.