730 542 484 david.majer@re-max.cz - Realitní specialista

Ozývá se vám málo, nebo naopak hodně zájemců? Zjistěte, co (ne)dělat a proč

11.4. 2018 David Majer

Po vystavení inzerátu s nabídkou nemovitosti k prodeji se buď „strhne lavina“, nebo nastane „ticho po pěšině“– nestačíte plánovat prohlídky, nebo se vám téměř nikdo neozve. Poradím vám, jak správně postupovat, abyste z jakéhokoli scénáře vytěžili maximum.

Ať už se ocitnete v takové či opačné situaci, zachovejte chladnou hlavu. Nepropadejte panice a nenechte se zaslepit prvotním boomem. Minimální zájem můžete napravit a s obrovským zájmem byste měli efektivně naložit, aby nakonec nevyšel „naprázdno“.

Co jsou dobrá a co špatná čísla?

Touto otázkou jsem si trochu naběhl, protože každý byt nebo dům je jedinečný. A stejně tak jeho pozice na trhu, tedy i podmínky pro úspěšný prodej. Základně ale mohu i přesto naznačit, jak množství poptávek vyhodnocovat a co ukazuje na povedený/nepovedený start.

Vše vychází z toho, o jaké „zboží“ se jedná a pro jakou cílovou skupinu je určené. Obecně tak platí, že k běžným nemovitostem se vztahuje širší základna potenciálních kupujících, zatímco luxusní či jinak specifické objekty mají méně početné „publikum“. Konkrétně to znamená, že:

  • U standardních bytů s cenovkou +/- 4 až 6 milionů korun by se vám ideálně mělo ozvat zhruba 5 a více uchazečů o prohlídku za týden. Pokud se jich hlásí výrazně méně, nebo dokonce žádný, zpozorněte.
  • U dražších a exkluzivních bytů, u kterých se cena šplhá nad 10, 15 a více milionů korun, zareagují na nabídku třeba jen 1 či 2 lidé za dva týdny. A to je v pořádku.

Když je zájemců málo

1. krok: zkontrolujte inzerát

Nasměrujte svou pozornost na inzerát, zkontrolujte a porovnejte ho s jinými – nejlépe nabídkami od špičkových realitních kanceláří. Máte atraktivní fotky, dostačující a důvěryhodný popis bytu a okolí? Předáváte důležité informace a zároveň vzbuzujete emoce? Inzerujete na nejvýznamnějších (nejnavštěvovanějších) portálech sreality.cz a reality.idnes.cz?

Upřímně si na vše odpovězte, a pokud narazíte na něco, co lze vylepšit, udělejte to. Pomoci vám může i přidání videoprohlídky nebo propagace na Facebooku.

2. krok: zamyslete se nad nastavenou cenou

Jestli je v inzerci vše dokonalé, a i tak se potýkáte s nezájmem, problém se nejspíše ukrývá v příliš odvážné (vysoké) ceně. Zkrátka: to, co lidé vidí v nabídce, se nesetkává s jejich představou o sumě, kterou by za inzerovaný byt byli ochotni dát.

Například chcete moc peněz za starou nemovitost, co „volá“ po rekonstrukci. Nebo se nachází v lokalitě s horším dopravním spojením. Případně jsou možné důvody jen výsledkem toho, že jste podcenili home staging, ale to bychom se vraceli k předchozímu bodu…

Rozhodli jste se pro prodej bez realitky a postupně jste nabyli pocitu, že to nikam nevede? Týdny ubíhají, ale na byt se ozvalo minimum zájemců? Zjistěte, co brzdí prodej vaši nemovitosti kontrolou inzerce zdarma.

Zvažte tedy, o kolik požadovanou částku změnit. Vyhledejte si byty s podobnými parametry a srovnávejte přednosti a nedostatky. Když si ani poté nebudete vědět rady, využijte online odhad zdarma.

Hlavně s úpravou kupní ceny neotálejte, nebo se vaše nemovitost na trhu „spálí“ – bude mezi inzercí tak dlouho, že „získá nálepku“ nechtěné, tedy podezřelé nabídky.

3. krok: nechte si poradit

Uplynuly týdny či měsíce a stále nic? Až začínáte mít pocit, že je vaše snaha marná? Konzultujte svůj postup s odborníkem. Ale pozor, musí to být specialista se zkušenostmi, třeba tzv. elitní supermakléř, kterého zmiňuji v této infografice.

Abyste dokázali zhodnotit, jestli vám oslovený expert radí dobře, přečtěte si článek Jak by měl vypadat postup realitního makléře při prodeji bytu.

Chcete najít podobné články ve svém e-mailu?

Nejdůležitější novinky přímo na váš email. Přidejte se k 4 000 + odběratelů a mějte přehled o pražském realitním trhu. Navíc kniha, jakým chybám se vyhnout při prodeji bytu zdarma.

Příští článek výjde 21.11.2018 na téma:

Co se stane, když nezaplatíte daň z nabytí nemovitých věcí včas? Je možné zaplacení daně odložit?

Chci nové články o realitním trhu

Vaše osobní údaje (e-mail a jméno) budu zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů se zajímavým obsahem z oblasti realitního trhu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každém emailu. 

Když je zájemců hodně

1. krok: srovnejte si priority a zjistěte možnosti zájemců

Ne každý vážný zájemce představuje vhodného kupce. Proto se z přílivu zájmu neradujte předčasně a věnujte energii do „malého průzkumu“ – dekódujte správně signály, které k vám eventuální kupující vysílají. Mohou se sice „tvářit“ jako nekompromisně rozhodnutí, ale to vůbec nevypovídá o tom, jestli své přání koupit vaši nemovitost chtějí, dokážou a mohou zrealizovat.

Zjistěte, jaké jsou jejich možnosti. Chtějte vědět, jak hodlají financovat. U hypotéky se ptejte, zda ji mají předschválenou, nebo se do procesu žádání o úvěr teprve chystají pustit.

Kdo má hotovost, s tím to půjde rychleji. Kdo bude financovat přes banku, ten tak flexibilní nebude. A podle tohoto pak zájemce efektivně selektujte. Nebo si určete jiná kritéria, je to na vás. V každém případě vám ale jasně napoví, zda vzniklý zájem zaručuje dokončení transakce podle vašich potřeb.

2. krok: nalaďte se na „marketingově-prodejní“ vlnu

Vytvořte si „půdu“ pro co nejlepší zisk. Ukažte zájemcům, že zdaleka nejsou jediní. Domlouvejte si prohlídky tak, aby se potenciální kupci potkávali ve dveřích. A pak přejděte k následujícímu kroku, díky kterému dosáhnete na více peněz, než jste původně očekávali.

3. krok: uspořádejte „soutěž“

Větší počet možných kupců, kterým jste chytře ukázali, že je o váš byt enormní zájem, snadno proměníte na nástroj pro zvýšení kupní ceny (pokud to patří mezi vaše priority). Oznamte okruhu vážných zájemců, že „kdo dá víc, tak kupuje“. Vyžádejte si od nich nabídky a poté se rozhodněte pro tu nejlukrativnější. Nabídky požadujte písemně společně se způsobem financování. Jen tak se můžete správně rozhodnout.

Chci nabídnout nemovitost na prodej

Rádi byste prodali vaši nemovitost rychle a za nejvyšší cenu? Stačí vyplnit nezávazný formulář, zabere vám to méně než minutu. Brzy se vám ozvu.

Vaše osobní údaje budu zpracovávat v souladu se zásadami zpracování osobních údajů.

Ozývá se vám málo, nebo naopak hodně zájemců? Zjistěte, co (ne)dělat a proč
4.9 (98.82%) 102 hodnocení

David Majer
David žije v Praze v Bubenči se svou ženou Lucií a synem Oliverem. Je realitní specialista v pražské realitní kanceláři RE/MAX Alfa a měsíčně prodá svým klientům 7-10 nemovitostí. Získal ocenění makléř Skokan roku ČR 2017 napříč celým RE/MAXem v České republice. Je autorem e-booku 7 nejčastějších chyb, kterých se můžete dopustit při prodeji bytu v Praze. Radí lidem, jak výhodně prodat svůj byt a je vášnivým zastáncem férového jednání na realitním trhu. Provádí odhady nemovitostí online, které jsou pro majitelé nemovitostí zdarma a také odhady pro dědická řízení.

Plánujete prodej nemovitosti a chcete znát její cenu?

Váše nemovitost má možná větší hodnotu, než sami tušíte. Získejte zdarma přesnou analýzu a profesionálně určenou prodejní cenu vašeho bytu.