730 542 484 david.majer@re-max.cz - Realitní specialista

Zájemci přišli, viděli, ale koupit nechtěli. Proč byste měli chtít znát jejich názor?

24.10. 2018 David Majer

Při prodeji nemovitosti rozhoduje o celkovém výsledku i to, jak „pracujete“ s potenciálními kupci. Pokud přicházejí na prohlídky, ale tím jejich zájem končí, většinou je něco špatně. Takový skrytý problém toho může hodně pokazit, proto byste nad ním neměli mávnout rukou.

Jděte po něm, odhalte ho a podle zjištěných skutečností naplánujte další postup. Vše zásadní, co v danou chvíli potřebujete vědět, zjistíte ze zpětné vazby daných zájemců. Jenže získat ji nemusí být snadné.

Cesta ke klíčovým informacím

Většina lidí vám jako prodávajícímu nechce nebo neumí narovinu říct, co je od koupě odrazuje. Případně se stydí nebo je „svazuje“ pocit, že by byli moc osobní a dotkli by se vás, kdyby uvedli jimi vnímaná negativa. Přímo na místě se tak nejspíš nic nedozvíte. A pokud ano, bude to jen malý vzorek, co nestačí.

Jak se tedy „dopídit“ potřebných informací? Zkuste to za pár dní telefonicky či přes e-mail. Bude vás to sice stát čas, ale vynaložené úsilí se vám vrátí – mám to ověřené vlastní praxí.

Kde je „zakopaný pes“?

Situace bývá jasná: inzerujete za určitou částku, eventuální kupující reagují a přicházejí na prohlídky. Jenže dál už to nepokračuje – nikdo nechce koupit. Ani neučiní jinou cenovou nabídku, nežádá slevu, neodstartuje vyjednávání.

Z toho vyplývá, že s největší pravděpodobností nestojí za prozatímním neúspěchem vysoká cena, ale něco jiného. Nedostatkem v očích dosavadních zájemců může být nevyhovující dispozice, výhled, exteriér apod.

Co s tím udělat? Nabízejí se dvě hlavní možnosti:

  • Počkáte na další zájemce. Ale ne moc dlouho, abyste nakonec nemovitost na trhu nespálili. Možná jste zatím nenarazili na „správného“ kupce. To, co někomu vadí, může naopak druhému perfektně vyhovovat.
  • Nabídnete snížení kupní ceny. Dejte si ale pozor na to, aby to nebyl uspěchaný a zbytečný krok, kterým se připravíte o peníze. Sleva má sice své místo v realitních obchodech, ale neměla by být základním stavebním kamenem prodeje.

Neztrácejte čas ani peníze. Zjistěte, jak poznáte, že zájemce o váš byt ho opravdu koupí?

Prodej bytu nebo domu zkrátka není předem nalajnovaná akce s pevným scénářem. I když do ní vstupujete s určitými očekáváními, musíte je korigovat podle toho, s jakými reakcemi se setkáváte. Nejde stát na místě.

Jakmile zveřejníte inzerát, putují k vám signály– a ty je potřeba vyhodnocovat. Ostatně, já měním taktiku „za běhu“ třeba i podle toho, jakou odezvu vyvolává prodejní nabídka na internetu. A stejně tak například při prohlídce, kdy lze z vyprávění nebo dotazů zájemců vypozorovat mnoho zásadních informací o jejich potřebách. Díky tomu mohu prodej nasměrovat tak, aby co nejlépe splnil přání a požadavky prodávajícího.

Chci nabídnout nemovitost na prodej

Rádi byste prodali vaši nemovitost rychle a za nejvyšší cenu? Stačí vyplnit nezávazný formulář, zabere vám to méně než minutu. Brzy se vám ozvu.

Vaše osobní údaje budu zpracovávat v souladu se zásadami zpracování osobních údajů.

Zájemci přišli, viděli, ale koupit nechtěli. Proč byste měli chtít znát jejich názor?
4.8 (95.56%) 45 hodnocení

David Majer
David žije v Praze v Bubenči se svou ženou Lucií a synem Oliverem. Je realitní specialista v pražské realitní kanceláři RE/MAX Alfa a měsíčně prodá svým klientům 7-10 nemovitostí. Získal ocenění makléř Skokan roku ČR 2017 napříč celým RE/MAXem v České republice. Je autorem e-booku 7 nejčastějších chyb, kterých se můžete dopustit při prodeji bytu v Praze. Radí lidem, jak výhodně prodat svůj byt a je vášnivým zastáncem férového jednání na realitním trhu. Provádí odhady nemovitostí online, které jsou pro majitelé nemovitostí zdarma a také odhady pro dědická řízení.

Plánujete prodej nemovitosti a chcete znát její cenu?

Váše nemovitost má možná větší hodnotu, než sami tušíte. Získejte zdarma přesnou analýzu a profesionálně určenou prodejní cenu vašeho bytu.