730 542 484 david.majer@re-max.cz - Realitní specialista

3 důvody, proč reklamní plachta nebo cedule zvýší šance na prodej nemovitosti

13.6. 2018 David Majer

I když se v současné době řada marketingových aktivit při prodeji bytu či domu soustředí na internet, nezapomínejte ani na „offline“ svět. Nabízí vám totiž řadu dalších nástrojů, které pomohou získat pozornost potenciálních zájemců. Typickým příkladem jsou plachty a cedule – lákadla, co osloví i početné publikum mimo online prostředí.

S těmito klasickými reklamními formáty mám bohaté zkušenosti, o které se s vámi podělím v tomto článku. Vysvětlím, proč znamenají takový přínos, u jakých nemovitostí jejich využití nedoporučuji nebo co na ně určitě (ne)uvádět.

1. Informace o prodeji se dostane k sousedům a lidem z okolí

Plachta/cedule často nasadí „brouka do hlavy“ i těm, kteří byt ke koupi aktivně nehledají. Když ale vidí, že se v jejich (nebo vedlejším či nedalekém) domě nějaký uvolňuje, může to spustit lavinu myšlenek. Místní obyvatelé znají lokalitu a mají k ní vztah, proto začnou přemýšlet nad různými scénáři a možnostmi, byť do té doby nic podobného neřešili.

Někdo bude zvažovat přestěhování do lepšího či většího, jiný zas pořízení bydlení pro děti. Nebo si třeba vzpomenou na přátele/příbuzné/kolegy, co aktuálně něco shánějí. A tak se jim o vás zmíní. Tím se plynule přesouváme k další výhodě v následujícím bodě.

2. Dosah nabídky se významně zvýší

Je tedy více než zřejmé, že díky reklamě přímo na nemovitosti se rozšíří základna potenciálních kupujících. Kromě sousedů zaujmete i kolemjdoucí a návštěvníky daného místa. O vašem prodeji se tak dozví lidé, ke kterým byste si jako prodávající jinak cestu nenašli. A nemusím snad ani připomínat, že větší počet zájemců generuje vyšší šance na úspěch – a tím spíše, když víte, co a jak udělat.

3. Jasná motivace k akci

Na plachtě nebo ceduli bývá uvedeno hlavně telefonní číslo, někdy dispozice, ale jinak žádné další údaje, které zájemce chce a potřebuje znát. Takže vám (zpravidla bez odkladu) zavolá. A vy tak snadno navážete cenný kontakt, co se nakonec může proměnit v uskutečněný „obchod“.

Osobně používám reklamy se jménem, fotkou a telefonním kontaktem a funguje to perfektně. Eventuální kupující se se mnou spojí, já mu sdělím základní fakta typu cena, velikost, vlastnictví a „kolotoč“ se roztáčí. Po skončení hovoru také obratem zasílám odkaz na inzerci s fotkami, abych dál podpořil a udržel jeho zájem. Většinou se pak domluvíme na prohlídce a oba jsme o krok blíž k cíli.

Pro zajímavost: takto „přes“ plachtu nebo ceduli prodávám zhruba čtvrtinu nemovitostí, a to rozhodně není zanedbatelné číslo.

Chcete najít podobné články ve svém e-mailu?

Nejdůležitější novinky přímo na váš email. Přidejte se k 4 000 + odběratelů a mějte přehled o pražském realitním trhu. Navíc kniha, jakým chybám se vyhnout při prodeji bytu zdarma.

Příští článek výjde 12.12.2018 na téma:

Jak poznáte stavební pozemek

Chci nové články o realitním trhu

Vaše osobní údaje (e-mail a jméno) budu zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů se zajímavým obsahem z oblasti realitního trhu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každém emailu. 

Kdy to nemá smysl?

Vždy ale mějte na paměti, že ne všechny nemovitosti se pro tento typ propagace hodí. Plachta i cedule musí být vidět, jinak jsou víceméně k ničemu. Takže jestli je nabízený byt orientovaný do dvora či vnitrobloku nebo na něj nelze z ulice dohlédnout (např. se nachází moc vysoko nebo ve výhledu překáží stromy), investujte energii a peníze do jiných strategií, třeba natočení atraktivní videoprohlídky. A pro oslovení sousedů využijte některý ze způsobů, co zmiňuji v závěrečných tipech na konci článku.

Hlavně stručně a věcně

Až budete reklamu navrhovat, nepouštějte se do složitostí. Obvykle stačí formulace „byt na prodej“ a k tomu kontakt – ideálně telefon, případně doplněný o srozumitelný e-mail. Pokud chcete uvést víc, držte se jen jednoduchých informací, jako je dispozice (2+kk), výměra (80 m2) nebo lákadlo „volný ihned“. Velká porce textu spíše škodí, protože zhoršuje čitelnost sdělení. A tohle obzvlášť platí u menších cedulí.

Zajímá vás, jak vytvořit poutavý a důvěryhodný inzerát, který vyvolá zájem? Čtěte 5 tipů pro skvělý text i fotky.

Za pár stovek, nebo zdarma

Plachtu nebo ceduli si můžete objednat u společnosti, která se zabývá jejich výrobou. Ceny se pohybují v různých hladinách, záleží na rozměrech a materiálu. Orientačně to bývá od +/-250 Kč za metr čtverečný. Pokud prodej svěříte do mých rukou, získáte tento reklamní formát zdarma. Vždy se totiž snažím využít všechny relevantní prostředky, které zajistí očekávaný výsledek.

Vyvarujte se kutilského postupu „podomácku“, kdy byste chtěli nabídku nasprejovat nebo namalovat na kus plátna či PVC. Finální dílo vám solidní zájemce odradí, protože nebude vzbuzovat takovou důvěru (podobně jako nekvalitní a odbyté fotky). I na takových zdánlivých detailech stojí (ne)úspěch při prodeji nemovitosti, nepodceňujte je a máte napůl vyhráno.

Umístění dobře promyslete

A teď k tomu nejzásadnějšímu – kam s nimi? Plachtu doporučuji zavěsit na balkonové zábradlí (nebo plot v případě přízemní nemovitosti), cedule postavit do okna. Jestliže nemáte balkon, můžete plachtu roztáhnout přes několik oken. Pečlivě ale pohlídejte, aby rámy neskrývaly poměrný kus telefonního čísla apod. Stejně tak po umístění zkontrolujte, zda je vše čitelné, ať už se na byt díváte od protějšího domu, z levé strany ulice nebo například z větší dálky. Možná budete muset udělat nějaký kompromis a některé úhly omezit, pak dejte přednost nejfrekventovanějším částem lokality.

Tipy na další lokální propagační materiály

Nakonec vám ještě poradím, co dělat, když by plachta nebo cedule byla zbytečným výdajem kvůli nevyhovující poloze oken a balkonu. Pak vyzkoušejte letáky, plakáty, inzerci v místním zpravodaji/oběžníku či vývěsky v blízkých supermarketech. Nebo uspořádejte příjemné sousedské setkání, na kterém oznámíte svůj záměr. A pokud se vám nic z toho nechce řešit a nejradši byste si celý prodej „odbyli“ bez jakékoliv námahy, neváhejte mě kontaktovat. O vše se postarám k vaší plné spokojenosti.

Chci nabídnout nemovitost na prodej

Rádi byste prodali vaši nemovitost rychle a za nejvyšší cenu? Stačí vyplnit nezávazný formulář, zabere vám to méně než minutu. Brzy se vám ozvu.

Vaše osobní údaje budu zpracovávat v souladu se zásadami zpracování osobních údajů.

3 důvody, proč reklamní plachta nebo cedule zvýší šance na prodej nemovitosti
5 (99.26%) 27 hodnocení

David Majer
David žije v Praze v Bubenči se svou ženou Lucií a synem Oliverem. Je realitní specialista v pražské realitní kanceláři RE/MAX Alfa a měsíčně prodá svým klientům 7-10 nemovitostí. Získal ocenění makléř Skokan roku ČR 2017 napříč celým RE/MAXem v České republice. Je autorem e-booku 7 nejčastějších chyb, kterých se můžete dopustit při prodeji bytu v Praze. Radí lidem, jak výhodně prodat svůj byt a je vášnivým zastáncem férového jednání na realitním trhu. Provádí odhady nemovitostí online, které jsou pro majitelé nemovitostí zdarma a také odhady pro dědická řízení.

Plánujete prodej nemovitosti a chcete znát její cenu?

Váše nemovitost má možná větší hodnotu, než sami tušíte. Získejte zdarma přesnou analýzu a profesionálně určenou prodejní cenu vašeho bytu.