730 542 484 david.majer@re-max.cz - Realitní specialista

Jak využít Facebook pro prodej nemovitostí: 3 postřehy z mé vlastní praxe

28.3. 2018 David Majer

Moderní doba si žádá moderní přístup. Proto se mezi mými silnými prodejními nástroji nachází i populární sociální síť Facebook, kterou využívám několika způsoby. Buduji stránku jako mou vizitku a ukázku práce i schopností a také investuji do reklamy.

Bere to čas a energii, ale výsledky a ohlasy mě dennodenně přesvědčují o tom, že to má smysl. Z tohoto přístupu samozřejmě hodně těží mí klienti, prodávající i kupující. Protože facebookové aktivity umí vše významně urychlit.

Za dobu, po kterou takto na Facebooku „funguji“, jsem sesbíral spoustu zkušeností. A rád se s vámi o ně podělím. Věřím, že vás inspirují a posunou ve světě realit zase o kus dál – abyste celý proces zvládli v klidu a pohodě i sami, pokud to tak chcete.

1. Bez plánování a důkladné přípravy to nejde

Za základ úspěchu považuji dobře nachystanou strategii, která bere v potaz:

  • situaci na realitním trhu,
  • cíle a přání mých klientů,
  • poptávku vytipovaného publika a témata, co ho zajímají.

Vím tedy, jaký typ příspěvku nebo propagace v který den „vypustím do světa“ a proč. Samozřejmě si ale nechávám prostor pro manévrování, abych mohl kdykoli upozornit na aktuální nabídku. Nebo například na novinky u realitek, jako tomu bylo nedávno, kdy jsem publikoval článek o neférové praktice.

Díky plánu (byť částečně rámcovému) udržuji Facebook „živý“, tedy atraktivní pro všechny cílové skupiny, které chci oslovit a zaujmout.

2. Obsah ve špičkové kvalitě

Věnuji se „technické“ kvalitě obsahu – pečlivě se zabývám jak texty, tak vizuálem. Promýšlím každou větu, vybírám hezké ilustrační obrázky, upravuji fotky. Také sázím na rozmanitost, proto u mě můžete vidět třeba i videoprohlídky, které mají velký ohlas.

Po všech stránkách vydařený a propracovaný post (či reklama) má oproti obyčejnému sdělení několikanásobně vyšší šanci, že se prosadí v obrovské konkurenci příspěvků, co se každou chvíli hrnou na uživatele při prohlížení facebookového feedu.

Chcete najít podobné články ve svém e-mailu?

Nejdůležitější novinky přímo na váš email. Přidejte se k 4 000 + odběratelů a mějte přehled o pražském realitním trhu. Navíc kniha, jakým chybám se vyhnout při prodeji bytu zdarma.

Příští článek výjde 26.9.2018 na téma:

Které dokumenty při prodeji nemovitosti musí mít úředně ověřené podpisy a které nemusí

Chci nové články o realitním trhu

Vaše osobní údaje (e-mail a jméno) budu zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů se zajímavým obsahem z oblasti realitního trhu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každém emailu. 

3. Reklama striktně vyžaduje znalosti

A teď k tomu nejnáročnějšímu: placené propagaci prodávaných nemovitostí. Nikdy k ní nepřistupuji tak, že to „nějak naklikám“. To ani nejde, protože bych své inzeráty nedostal ke správným lidem = potenciálním zájemcům.

Musím přesně vědět, komu svou reklamu efektivně „naservírovat“. Kdybych tohle nedělal, inzerce by absolutně ztratila potenciál. Je potřeba dobře cílit na ideální okruh uživatelů. Snad ani nemusím uvádět, že roli sehrává lokalita, věk nebo třeba zájmy. A samozřejmě dobře „nadávkovaný“ rozpočet.

Není jednoduché vhodně připravit, nastavit a spravovat reklamu na Facebooku, ale stojí to za to, protože svým výkonem tato platforma skvěle zapadá do mého profesního „naladění“ – se zaměřením na maximální spokojenost lidí, kterým pomáhám s prodejem.

Mimochodem, rozjetím inzerátu snaha nekončí. Pravidelně kontroluji, zda vše běží podle předpokladů.  A když ne, provádím potřebné změny.

Jak vidíte, Facebook znamená dřinu. Vyžaduje velkou pozornost i nasazení. A také vůli neustále se rozvíjet. Přicházejí nové trendy, mění se algoritmy. Protože jde ale o jedno z mých „es v rukávu“, co znatelně prospívá mým klientům, vynaloženého úsilí určitě nelituji.

Chcete i vy čerpat z výhod této oblíbené sítě, na které tráví čas téměř 5 milionů Čechů? Kontaktujte mě. Společně probereme, jaká cesta nejlépe vylepší nebo urychlí právě váš prodej. Ale ještě předtím nezapomeňte dát „palec nahoru“ u mé facebookové stránky, ať vám nikdy nic neunikne.

Chci nabídnout nemovitost na prodej

Rádi byste prodali vaši nemovitost rychle a za nejvyšší cenu? Stačí vyplnit nezávazný formulář, zabere vám to méně než minutu. Brzy se vám ozvu.

Vaše osobní údaje budu zpracovávat v souladu se zásadami zpracování osobních údajů.

Jak využít Facebook pro prodej nemovitostí: 3 postřehy z mé vlastní praxe
5 (99.05%) 21 hodnocení

David Majer
David žije v Praze v Bubenči se svou ženou Lucií a synem Oliverem. Je realitní specialista v pražské realitní kanceláři RE/MAX Alfa a měsíčně prodá svým klientům 7-10 nemovitostí. Získal ocenění makléř Skokan roku ČR 2017 napříč celým RE/MAXem v České republice. Je autorem e-booku 7 nejčastějších chyb, kterých se můžete dopustit při prodeji bytu v Praze. Radí lidem, jak výhodně prodat svůj byt a je vášnivým zastáncem férového jednání na realitním trhu. Provádí odhady nemovitostí online, které jsou pro majitelé nemovitostí zdarma a také odhady pro dědická řízení.

Plánujete prodej nemovitosti a chcete znát její cenu?

Váše nemovitost má možná větší hodnotu, než sami tušíte. Získejte zdarma přesnou analýzu a profesionálně určenou prodejní cenu vašeho bytu.