730 542 484 david.majer@re-max.cz - Realitní specialista

Klíčové prvky úspěšného inzerátu na prodej rodinného domu: 3 TOP věci, které přitáhnou pozornost ideálních zájemců

17.10. 2019 David Majer

Rozhodující „slovo“ má na začátku prodeje nemovitosti vždy inzerát. Když působí důvěryhodně a atraktivně, zájemci se jen hrnou. Jenže to není jen tak – vytvořit neodolatelnou nabídku, která přiláká ty správné lidi. Poradím vám, co a proč do ní 100% uvést.

Rovnou zapomeňte na smýšlení, že „přece jde hlavně o ten dům, takže na nějakých fotkách a textu tolik nezáleží“… Ano, ve finále se kupec samozřejmě rozhoduje na základě toho, co viděl naživo. Avšak aby to viděl, musí mít chuť věnovat tomu čas a energii a skutečně přijít.

O tom, že to za tu námahu stojí, ho přesvědčíte právě skvěle sestaveným inzerátem. Proto ho nepodceňujte a považujte ho za nezbytnou podmínku povedeného prodeje vašeho rodinného domu.

Co jsou tedy pilíře inzerátu na dům, který zafunguje přesně tak, jak očekáváte?

1. Nádherné fotky (a videoprohlídka)*

První bod se týká vizuálu. I v realitách platí staré známé obchodní pravidlo: obal prodává. V případě prodeje rodinného domu se „obalem“ myslí fotografie v inzerátu. A ještě lépe – doplněné videoprohlídkou.

Když si zájemce o koupi prohlíží seznam nabídek na realitním serveru, je to právě úvodní fotka, která určí, zda se „k vám“ proklikne dál, tedy na detail inzerátu. Pokud je špatná a nezaujme (a její kvalita/obsah neodpovídá uvedené ceně), třeba tak ztratíte solidního kupce.

Obrazový materiál tedy musí být v profesionálním provedení, které se líbí, probouzí emoce i důvěru. A má vypovídající hodnotu– jednotlivé záběry srozumitelně provází domem tak, aby si daná osoba uměla jasně představit, jak to uvnitř (či venku, okolo domu, na zahradě) vypadá.

*Důležitá poznámka: do focení či točení videa se nepouštějte bez home stagingu, díky kterému ukážete potenciálnímu novému majiteli skutečný budoucí domov. Nikoliv jen pouhý cizí objekt. A tak se u možných kupujících nastartovávají pocity, co spouštějí intenzivní zájem.

2. Všeříkající popisek

Dobře. Perfektní fotky a video odvedly svou práci – zaujali jste jimi. Teď přichází na řadu informace. Zájemce potřebuje v inzerátu najít odpovědi na klasické otázky:

  • O jaký typ domu se jedná, samostatně stojící/řadový?
  •  Z jakých materiálů je postavený?
  • Jaká je jeho velikost?
  • Je před nebo po rekonstrukci?
  • Náleží k němu nějaký pozemek?
  • Co se nachází v okolí či dané lokalitě?
  • Jak daleko to je k nejbližšímu většímu městu?

A tak dále.

Buďte struční, ale přesní. Zamyslete se nad tím, co by asi o domě měla vědět osoba, která v něm bude bydlet po vás.

Pamatujte na upřímnost a nezatajujte problémy. Když je pak na místě při prohlídce zájemce zklamaný, stejně nejspíš nekoupí. A pro vás i pro něj tak bude setkání jen ztráta času.

Jestliže jste už četli mých 5 tipů pro skvělý text i fotky, víte, jak správně na nadpis i „tělo“ inzerátu:

  • Do nadpisu patří dispozice, výměra, lokalita (pokud ji daný web nezobrazuje samostatně na jiném místě na stránce) + když je to možné, tak nějaká super výhoda či extra lákadlo (kompletní rekonstrukce, bazén, velká zahrada apod.).
  • V úvodním odstavci shrňte to „nej“,co můžete říci o prodávaném domě. Stačí dva nebo tři řádky s tím nejlepším. Poté se věnujte bližšímu seznámení s nemovitostí.
  • Vyvarujte se pravopisných chyb, nepište „přeslazený román“, nepřehánějte a držte se skutečnosti.

3. Půdorys

A v neposlední řadě vybavte inzerci pěkně (resp. profesionálně) zpracovaným 2D či 3D půdorysem. Proč? Protože výborně doplní dojem, který si zájemce vytvořil z fotek a videa.

Pohled shora na všechny místnosti je nenahraditelný – přesně demonstruje tvar, rozměry a rozmístění pokojů, dveří, oken, vybavení. A eventuální kupující tak lépe vyhodnotí, jestli je nabízený rodinný dům tím, co hledá a po čem touží.

Navíc se jedná o užitečný doplněk, který pomáhá i po prohlídce při rozhodování, zda se o nemovitost začít vážně zajímat. Přehledný půdorys připomene zájemci dispozici, což se náramně hodí hlavně tehdy, když už navštívil několik různých nemovitostí. A ta vaše se takto lehce dostane do popředí.

Stáhněte si detailní seznam ✓

Jde vám už ze všeho hlava kolem? Nedivím se. Prodej rodinného domu není jednoduchý, a to ani v tomto zdánlivě pohodovém kroku. Připravil jsem pro vás pomocníka, který vám sestavování parádního inzerátu usnadní.

Stáhněte si kompletní seznam 25 položek, které v inzerci nesmí chybět.

Abyste nezapomněli na nic důležitého (a ušetřili tak čas sobě i případným zájemcům), stáhněte si tahák neboli kompletní seznam 25 položek, které v inzerci nesmí chybět.

Stáhnout 25 tipů do inzerce zdarma
David Majer
David žije v Praze v Bubenči se svou ženou Lucií a syny Oliverem a Oskarem. Je realitní specialista v pražské realitní kanceláři RE/MAX Alfa a měsíčně prodá svým klientům 5-8 nemovitostí. Získal 1. místo a ocenění nejúspěšnější makléř RE/MAX Alfa roku 2018, celkově se umístil na 9. místě z 1.391 makléřů – v rámci všech makléřů RE/MAXu v celé ČR a stal se skokanem roku ČR 2017 napříč celým RE/MAXem v České republice. Je autorem e-booku 7 nejčastějších chyb, kterých se můžete dopustit při prodeji bytu v Praze. Radí lidem, jak výhodně prodat svůj byt a je vášnivým zastáncem férového jednání na realitním trhu. Provádí odhady nemovitostí online, které jsou pro majitelé nemovitostí zdarma a také odhady pro dědická řízení.

Plánujete prodej nemovitosti a chcete znát její cenu?

Váše nemovitost má možná větší hodnotu, než sami tušíte. Získejte zdarma přesnou analýzu a profesionálně určenou prodejní cenu vašeho bytu.