Na prvním místě je klient – pro někoho klišé, pro mě a mé kolegy v RE/MAXU jasné profesní motto. Alfa a omega našeho přístupu a následně (skvělých) výsledků. Proto se nebráníme vzájemné spolupráci, ze které mají někteří realitní makléři v jiných RK „osypky“…
Kolegialitou a kooperací podporujeme to, na čem stojí spolehlivé realitní služby = 100% hájíme zájmy prodávajících. A ti chtějí prodat bez starostí, co nejvýhodněji a ideálně i rychle. V rozsáhlé síti a s postupem, kdy si v případě potřeby bez debat sdílíme know-how či kontakty, toho dosahujeme s větší efektivitou, než když by každý z nás „kopal“ pořád jen sám za sebe.
V článku „Proč byste se měli rozloučit s makléřem, který nespolupracuje s ostatními makléři“ jsem vysvětlil, v čem spočívají největší výhody tohoto přístupu. Přečtěte si ho a zjistěte, jak vylepší prodej třeba i vaší nemovitosti.
Strategii dlouhodobě využívají realitní společnosti v zahraničí, kde patří dokonce mezi povinnosti makléřů. V RE/MAXu ji převzali, protože má smysl. Prodávající se tak dostane k většímu počtu poptávek (potenciálních zájemců o koupi) a celkově se zvýší šance dosáhnout nejlepšího možného výsledku, třeba i pomocí aukce, při které naroste prodejní cena o desítky či stovky tisíc.
To, že se vyplatí makléřské spolupráci věnovat, potvrzuje nejen „selský rozum“. O přínosech vypovídají také výsledky:
Co by se stalo, kdybychom byli striktní sólisti? To mohu samozřejmě jen odhadovat. Ale praxe ukazuje, že obchody, které podpoříme spoluprací, protože se pro ně hodí, by se bez této strategie zbytečně táhly. Nebo by zaostaly za svým finančním potenciálem – vzájemná pomoc zvyšuje cenu v průměru o 5 až 10 %.
Podívejte se, jaké kroky většinou v rámci spolupráce udělám. A čím přispějí k vaší maximální spokojenosti s prodejem.
Ale pozor! Nepleťte si tuto metodu se situací, kdy se jedna nemovitost prodává přes několik realitek. Tehdy se nejedná o efektivní výpomoc, ale o velké riziko.